Kā efektīvi sadarboties ar blogeri?

Latvijā pēdējo gadu laikā ir pieaudzis dažādu jomu bloger un “influenceru” skaits. Viņi visi ir dažādos veidos uzkrājuši sev tūkstošiem sekotāju.  Visā pasaulē tas ir jauns un moderns naudas pelnīšanas veids. Uzņēmumi un dažādi brendi izmanto bloggeru pakalpojumus, lai reklamētos un iegūtu popularitāti savam produktam vai pakalpojumam.

Šoreiz paskatīsimies uz sadarbību ar blogri no uzņēmuma puses.

Kas būtu jāprasa no blogera un kā uzskaitīt blogera pakalpojuma efektivitāti?

Svarīgi ir saprast to, ka blogeris jums sniedz pakalpojumu par, kuru jūs maksājat vienalga vai tā ir nauda vai bezmaksas labumi, nevis otrādi.

Pirms sākat sadarboties ar blogeri izpētiet viņa auditoriju

  • Izpētiet blogera auditoriju, vai tā atbilst jūsu tirgum. Bieži vien blogeru sekotāji ir uzdzīti pateicoties sponsorētām reklāmām un sekotājos ir daudz indiešu, reklāmas lapas un tukši profili. Svarīgi, lai tomēr blogera auditorija būtu atbilstoša reģionam un auditorijai, kuru tas uzrunā. Ja blogeris savos rakstos runā par kosmētiku latviski, tad viss ticamāk, ka viņa auditorija ir pārsvrā sievietes un no Latvijas, nevis ārzemnieki un reklāmas saiti.
  • Nākošā lieta, kam pievērst uzmanību cik daudz blogera rakstiem ir “Laik” un komentāru. Lielai daļai blogeru, lai savāktu sekotājus un “Laikotājus” ir tā sauktie “Givavei”,  konkursi un izlozes. Protams, ka tādiem rakstiem un postiem būs gana liela piekrišana un arī sekotāji, kas interesējas tikai un vienīgi par bezmaksas precēm būs simtiem. Bet tad kad tiek ielikts vienkārši raksts kurā tiek stāstīts par kādu preci atsaucība ir maza un auditorijai tas vispār neinteresē.
  • Vēl viena interesanta lieta, ko var izpētīt un apskatīties ir starpība starp lapas vai profila sekotājiem un rakstu vai postu “laikiem”. Pieņemsim, ja blogerim ir 5 000 sekotāju liela auditorija, bet postiem ir vidēji tikai 100-200 “laikotāju”, tad rodas jautājums kas ir tie pārējie  4800 sekotāji? Un viss ticamāk tie ir tie sekotāji, kas ir dabūti ar izlozēm un konkursiem un kuriem pat neinteresē par ko raksta un ko dara blogeris.

Ko prasīt no blogera?

Sākot sadarbību ar blogeri vienojieties par to, kādu rezultātu jūs sagaidāt pretī. Īpaši ja jūs maksājat naudu tad blogera atdevei ir jābūt atrunātai.

Jebkurā sadarbībā ar blogeri rezultāts ir veiktie pirkumi jūsu uzņēmumā. Tas, ka uzņēmuma sociālie profili saņem sekotājus šādas sadarbības rezultātā ir mazsvarīgi. Atceraties ka izlozes, konkursus, “givavejus” un citas akcijas jūs varat izveidot paši nepiesaistot vēl papildus blogeri. Ja jums ir nepieciešama lielāka auditorija, kuru jūs vēlaties iegūt izspēlējot bezmaksas pakalpojumus vai produktus, jūs varat to izdarīt paši neizšķiežot līdzekļus uz blogera pakalpojumu, bet ieguldot savā akcijā.

Uzņēmuma mājas lapas apmeklējums

Lai saprastu cik effektīvs ir blogera raksts vai video vai jebkāda cita reklāma, noteikti blogerim ir jādot īpaša saite uz uzņēmuma lapu ar kādu parametru tajā, kas norāda ka lietotājs ir ienācis uzņēmuma lapā tieši no blogera dotās saites.

Šādu saiti ar parametru ir ļoti vienkārši uztaisīt un tas neprasa papildus zināšanas.

Piemērs:

Pieņemsim, ka mēs vēlamies, lai tiktu reklamēta šī lapa kremi.lv.

Blogerim dodam sekojošu saiti:

kremi.lv?source=reklamablogeris

Paskaidrojums:

? - jautājuma zīme norāda, ka aiz tās sāksies kāds parametrs
"source" - parametra nosaukums. Tas var būt jebkurš jūsu izdomāts vārds bez atstarpēm - atslega, blgogeris, key, zina, utt.
"reklamablogeris" - tā ir jūsu izdomāta vērtība, ko piešķirat parametram. Tās nosaukums atkal var būt viss dažādais - davana, produkts, decembris, akcija2, utt.

Lai saite būtu saīsināta un lietotājs neredzētu jūsu parametru, jūs to varat no konvertēt uz saīsināto saiti.

Mājas lapas saites saīsināšanai jūs varat izmantot – ejuz.lv vai bitly.com

Tas ko iegūst no šādas saites ir iespēja redzēt cik daudz lietotāji ir atnākuši no blogera mājas lapas vai kāda cita reklāmas kanāla.

Tādā veidā pirms vienoties ar blogeri par samaksu jūs varat uzstādīt savas prasības, piemēram, ka jūs vēlaties, lai no blogera sniegtās reklāmas nedēļā būtu 250 unikālos apmeklētāju mājaslapā.

Izmantojot īpašu saiti ar parametru jūs savā Google Analytics kontā varēsiet precīzi redzēt cik lietotāji ir atnākuši no blogera.

Svarīgākais katrai reklāmai ir atdeve- cik tad daudz pircēji izmantojot reklāmu ir nopirkuši konkrēto produktu vai pakalpojumu, vai arī vispār veikuši pirkumu jūsu uzņēmumā.

Šobrīd to ir pavisam viegli nomērīt. Jums ir jāpiedāvā kāda īpaša akcija tas var būt atlaižu kods vai kā piemēram Muffins and More Instagram akcija ar īpašu paroli, kur pērkot 3 mafinus ceturto saņemsiet par brīvu.

Avots Instagram

Vienkārši un kārdinoši vai ne? Šādā veidā ir iespēja uzzināt cik tad no sekotājiem ir atnākuši un izmantojuši šo kodu.

Populārākais veids kā uzskaitīt pirkumus, kuri nākuši tieši no blogera reklāmas ir iedot blogerim atlaižu kodu

(piemēram – “#skaisti200”, “#visam25”..utt), kuru viņš var piedāvāt saviem sekotājiem. Ja pircējs iepērkoties būs izmantojis šo kodu jūs uzreiz zināsiet ka pirkums ir nācis no blogera.

Izmantojot šos kodus, kuponus, paroles vai citus atribūtus, kas veicina pircēju izdarīt pirkumu, jūs varēsiet vienoties ar blogeri, ka sagaidāt no viņa reklāmas piemēram 10 pirkumus nedāļā.

Apkopojot iepriekš uzrakstīto, jums ar blogeri ir jāvienojas par to kādu labumu jums var piedāvāt viņa sniegtais pakalpojums. Cik liels apmeklējums un cik daudz pirkumu konkrētā laika posmā.

Īpaši stigrai būtu jābūt vienošanās, ja blogerim tiek maksāta konkrēta naudas summa, piemēram, ja maksājiet 100eur tad pretī vēlaties sagaidīt 10 pirkumus ar konkrētu atlaižu kodu.

Ja blogeris piedāvā Jūsu uzņēmumam sekotāju pieaugumu sociālajos tīklos, atcerieties, ka to jūs varat panākt paši ar akcijām un konkursiem neiesaistot blogeri un neveicot liekus izdevumus.

 

Dalīties