Divpadsmit galvenie KETO diētas noteikumi

Virtuvē

Keto diēta ir zemu ogļhidrātu un augstu tauku satura diēta. Ēdot pareizu daudzumu tauku, cukura un insulīna līmenis pazeminās un iekustina ķermeņa metabolismu tādā veidā, ka tas enerģijas ražošanai vairs nepatērē ogļhidrātus, bet sāk izmantot taukus. Kas nozīmē enerģijai tiek izmantoti mūsu uzkrājumi un sākas svara samazināšanās.
Ar keto diētu ir iespējams pazaudēt daudz vairāk liekā svara nekā ar zemu tauku satura diētu.

Jāsamazina ogļhidrātu daudzums

Patērēto ogļhidrātu daudzumam dienā vajadzētu būt mazākam par 50 gramiem.  Labākam rezultātam būtu jāpieturas pie 20 gramiem ogļhidrātu dienā.

Pārlieku daudz proteīna

Keto diētā nevajadzētu pārcensties ar proteīna uzņemšanu. Tas nozīmē, ka nevajadzētu aizvietot ogļhidrātus, kurus cenšamies ierobežot ar proteīnu. Mūsu ķermenim ir robeža cik daudz proteīna vietā ēdienreizē tas spēj pārstrādāt. Proteīns ko ķermenis nepārstrādā tiek pārvērsts glikozē, kas savukārt ir ogļhidrāts un ķermenis vairs netiecas dedzināt taukus.

Samērīgi ēšanas paradumi

Šis attiecas ne tikai uz keto diētu, bet domāju ka arī uz ikdienu kad neievērojam kādu īpašu diētu.

Ēst tikai tad kad esi badā un tikai tik daudz, kamēr jūties paēdis.

Vērtīgo produktu saraksts

Derīgi ir izveidot savu sarakstu ar produktiem, kas ir ar zemu ogļhidrātu saturu un kuri ir pieejami tulīt. Šādi gatavojot ēst vai esot badā nevajadzēs domāt, ko var un ko nevar ēst. Tas palīdzēs turēties pie diētas un nenograut to.

Izvairīties no slēptajiem cukuriem

Tā kā keto diētā netiek lietoti ogļhidrāti ir jābūt īpaši uzmanīgiem ar slēptajiem cukuriem (kukurūzas sīrups, brūnais cukurs, medus, brūnā cukura sīrups, dekstroze un fruktoze) uzturā. Pārbaudi produktu sastāvu pirms lieto tos uzturā.

Keto uzkodas

Arī keto diētā rodas bada sajūta starp ēdienreizēm. Tādēļ, lai remdētu bada sajūtu keto diētā ieteicamās uzkodas būtu siers, olīvas, olas, rieksti vai gaļa.

 Ievēro keto proporcijas

Šajā diētā makroelementu proporcijai vajadzētu būt šādai:
– 70% tauku
– 20% proteīns
– 10% ogļhidrāti
Šeit redzams ka ogļhidrātu daudzums tiek aizstāts ar veselīgajiem taukiem.

Jādzer daudz ūdens

Šis noteikti ir katras diētas likums un to mēs bieži aizmirstam ikdienā. Dzert daudz ūdens. Uzņemtā ūdens daudzumam vajadzētu būt 16 krūzēm šķidruma dienā. Ja ūdens ir pārāk garlaicīgi var lietot arī tēju un kafiju bez cukura.

Dabīgi produkti pamatā

Ievērojot šo diētu ir jācenšas likt uzsvaru uz pilnvērtīgiem dabīgiem produktiem. Piemēram olas, salāti, dārzeņi, gaļa, siers, bekons utt.

Zini no kādiem produktiem izvairīties

Noteikti izvairies lietot uzturā sekojošas produktu grupas:
– cukuri – jebkādā formā, ieskaitot saldinātājus
– ciete – kartupeļi, maize, makaroni, alus, margarīns
– augļi – banāni, āboli un citi.

Vairāk par produktiem, kurus nevajadzētu lietot keto diētā, lasi šeit – 7 produktu grupas, kuras nedrīkst ēst keto diētā.

Sevis lutināšanas maltītes

Tā kā keto diēta jau tā ir piesātināta ar taukiem viens no svarīgiem noteikumiem ir netaisīt sevis palutināšanas maltītes. Šādā veidā tiek nograuts viss ķermeņa iestrādātais režīms patērēt enerģijai tikai taukus. Ja ēdīsi piemēram torti un šokolādes un citus našķus tad mūsu organisms izvēlēsies ogļhidrātus, lai ražotu enerģiju un viss iestrādātais keto process būs jāsāk no sākuma. Būs atkal jāpaiet laikam, lai mūsu organisms pārietu uz tauku dedzināšanu enerģijai.
Ja ievēro keto diētu, tad pa vidu ēst konfektes, bulciņas un citus našķus NEDRĪKST. Lai arī mazs nieks, bet tas neveicinās dedzināt taukus.

Mūsu organisms izvēlēsies vieglāko enerģijas avotu – ogļhidrātus, un liekais svars var tikai pieaugt.

Ko likt uz keto šķīvja?

Savas keto diētas pamatā izvēlies maltītes, kas sastāv ,piemēram, no gaļas, zivīm, olām, sviesta, riekstiem, veselīgajām eļļām, avokado un lielu daudzumu ar zemu ogļhidrātu daudzumu saturošiem dārzeņiem.